مدیر و موسس خانه تاب آوری نشان سلامت در آموزش تاب آوری

14 اردیبهشت 1403 - خواندن 20 دقیقه - 2894 بازدید
دکتر جواد طلسچی یکتا کارشناس رسمی قوه قضاییه در حوزه مشاوره خانواده و مدیر کلینیک مددکاری اجتماعی و مجری صدها پروژه علمی و عملیاتی آموزشی در زمینه مقابله با آسیبهای اجتماعی مدیر و موسس اولین رسانه تاب آوری کشور می باشند. 

مدیر و موسس خانه تاب آوری نشان سلامت در آموزش تاب آوری

هرآنچه لازم است درباره "مدیر و موسس خانه تاب آوری | اولین رسانه تاب آوری در کشور" بدانید


آنچه در زمینه روش های آموزشی نوین تاب آوری مبتنی بر مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان می توان عنوان کرد توجه به اینکه حائز اهمیت است که عکس روشهای معمول قدیمی (که شامل آموزش های یک یا دو روزه و حتی هفتگی) با موضوعات متنوع تاب آوری به شکل تئوریک و بدون مدنظر قرار دادن نتایج حاصل از آموزش های صورت گرفته بوده اند، در روش های نوین آموزشی تاب آوری، ابتدای امر با انجام نیازسنجی های اولیه نسبت به خلاءهای آموزشی گروه هدف آموزش همراه است، سپس پلن آموزشی منحر به فرد با مدنظر قرار دادن تفاوتهای گروه هدف آموزشی توام با توجه به موقعیت فکری و فرهنگی آنها می باشد. مهمترین تفاوت این روش با روش های قدیمی تر وجود امر پایش و ارزیابی نتایج حاصل از آموزش ها می باشد. 


پایش و ارزیابی آموزش ها از طریق طرح سوسیوگرام آموزشی بوده و از همین طریق کلیه فعل و انفعلات گروه هدف آموزش همراه با ثبت تغییرات اساسی در بینش و نگرش حاضرین در آموزش نسبت به مولفه های آموزشی خواهد بود.

بر اساس دستور کار وبسایت مددکاری اجتماعی ایرانیان مبنی بر گردآوری مطالب اختصاصی این پایگاه اینترنتی در قالب مجموعه یادداشتها و مقالات بعنوان کتاب سال، با مدنظر قراردادن میانگین قابل توجه عملکرد این رسانه در تولید محتوای تاب آوری و همچنین بر اساس هم اندیشی خردادماه تیم تخصصی رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان، کتاب سال ۱۴۰۰ پایگاه ایرانیان تحت عنوان «باشگاه تاب آوری» مصوب گردید که مجموعا شامل مطالب انتشاریافته در خبرگزاری های سلامت نیوز و مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران از بهمن ماه سال ۹۹ تا تیرماه سال ۱۴۰۱ می باشد.
کتاب مذکور توسط انتشارات سخنوران در ۱۴۸ صفحه منتشر گردیده است که فایل الکترونیکی کتاب باشگاه تاب آوری را از اینجا دریافت نمایید.



جهت دریافت کتاب الکترونیکی باشگاه تاب آوری اینجا کلیک کنید.


بنیانگذار خانه تاب آوری ایرانیان

مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان


در حال حاضر مجموعه رسانه های مددکاری اجتماعی ایرانیان، در قالب سه بخش کاملا مستقل اما همسو، تحت عناوین ۱- پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران، ۲- مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران و نیز ۳-وبسایت انگلیسی مددکاری اجتماعی ایرانیان در حال فعالیت در حوزه رسانه ای مددکاری اجتماعی ایران می باشد.

بنیانگذار رسانه تخصصی – مردمی مددکاری اجتماعی ایرانیان، آقای جواد طلسچی یکتا می باشند و کلیه هزینه های حفظ و نگهداری این رسانه از آغاز فعالیت آن که بسیار ناچیز و سالانه بوده تا به امروز که هزینه های نگهداری آن بسیار قابل توجه می باشد توسط ایشان مدیریت می گردد.


کتاب های مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان


تا این لحظه تعداد شش کتاب از محتوای اختصاصی این رسانه در قالب کتابهای سال این پایگاه اینترنتی با عناوین موضوعی متنوع چاپ و نشر گردیده است و همگی کتابهای انتشاریافته از سوی این رسانه، در کتابخانه ملی ایران ثبت گردیده اند.

فعالیت پررنگ سالهای اخیر این رسانه در حوزه تاب آوری در ابعاد مختلف بوده است که در قالب تاسیس و راه اندازی (خانه تاب آوری) به عنوان شاخه ای از پایگاه اطلاع رسانی مددکاران اجتماعی ایران و نیز (باشگاه تاب آوری) بعنوان شاخه ای فعال در مجله اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران بوده و می باشد که به موازات سایر فعالیتهای این رسانه  در ابعاد مختلف پژوهش های مددکاری اجتماعی، واکاوی های مسائل اجتماعی کشور و اجرای پروژه های خبری رسانه ای صورت می پذیرد.


خانه تاب آوری ایرانیان


خانه تاب آوری ایران بر اساس مستندات موجود در همین پایگاه اینترنتی، در دی ماه سال ۱۳۹۳ به منظور ایجاد مرکزی برای دسترسی و هم افزایی فعالیت های علمی و پژوهشی در حوزه های مختلف تاب آوری، با اهداف ذیل آغاز به کار نموده است:


مدیر و موسس رسانه تاب آوری ایران


Director and founder of Iranian Home Resilience (Dr. Javad Talschi Yekta)

  • ایجاد بانک اطلاعات جامع و روزآمد مقالات، با دسترسی آسان، رویه یکسان و رفع محدودیت های شکلی، زمانی و سازمانی موجود
  • معرفی متخصصین، پژوهشگران و اساتید در حوزه های مختلف تاب آوری جهت تقویت حقوق معنوی
  • فراهم نمودن بستری برای جریان سازی و مدیریت محتوای تاب آوری جهت جلوگیری از تضییع منابع مادی و معنوی جامعه متخصصین تاب آوری کشور، در روندهای تکراری و کلیشه ای کنونی
  • ایجاد زمینه مساعد برای بومی سازی مباحث مختلف تاب آوری در کشور
  • گسترش پایگاه های مجازی در حوزه تاب آوری ایران


مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان: خانه تاب آوری ایران، مرکز رشد و توسعه تاب آوری مردمان ایران زمین


مدیر خانه تاب آوری ایرانیان مدیر ارزش آفرین شد


تجلیل از پایگاه اطلاع رسانی مددکاری اجتماعی ایران نیز پایان بخش این مراسم چهار ساعته بود. در این بخش از جواد طلسچی یکتا (مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان) به واسطه تلاشهای چندین ساله بر روی پایگاههای اینترنتی مددکاری اجتماعی ایران تجلیل به عمل آمد.


آموزش تاب آوری در ایران از منظر مدیر و موسس خانه تاب آوری


آموزش تاب آوری در ایران طی سالهای اخیر، در انواع و اشکال گوناگون، چه در سیستم دولتی و چه غیردولتی انجام پذیرفته است. از برآیند آماری و ارقامی آموزش های انجام یافته تاب آوری در سطح کشور، اینگونه استنباط می گردد که نیازمند ارتقاء کیفی آموزش ها در سطح کشور هستیم و همچنین، نیاز به وجود یک سیستم جامع، کارآمد و یکپارچه پایش آموزش های صورت گرفته از حیث بررسی کارآمد بودن یا نبودن موارد انجام شده آموزشی می باشیم.


اهمیت آموزش


باتوجه به گستردگی و سرعت غیرقابل کنترل تغییرات و تحولات در دنیای امروز و به موازات آن، نیاز اجتناب ناپذیر مردم در جوامع مختلف به امر آموزش در حیطه ها و ابعاد گوناگون، باید به مبحث آموزش طور دیگری نگریست و به واقع نیاز به آموزش لازم است در سطح و اندازه اهمیت نیازهای اولیه انسانی بدان نگریسته و پرداخته بشود.


مدیر و موسس خانه تاب آوری دکتر جواد طلسچی یکتا



نهادهای متولی امر آموزش لازم و ضروریست ضمن تفکر و برنامه ریزی در زمینه های آموزشی، به مبحث انگیزه آموختن و یادگیری توجه ویژه نمایند و دو مبحث انگیزه آموختن و یادگیری و آموزش در یک صف قرار گیرند. زیرا نهاد آموزش و پرورش صرف پرداختن به امر آموزش نمی تواند جامعه را در رسیدن به اهداف موردنظر یاری نماید.


آموزش تاب آوری در ایران


در ایران طی سالهای اخیر آموزش تاب آوری در انواع و اشکال گوناگون، چه در سیستم دولتی و چه غیردولتی انجام پذیرفته است. از برآیند آماری و ارقامی آموزش های انجام یافته تاب آوری در سطح کشور، اینگونه استنباط می گردد که نیازمند ارتقاء کیفی آموزش ها در سطح کشور هستیم و همچنین، نیاز به وجود یک سیستم جامع، کارآمد و یکپارچه پایش آموزش های صورت گرفته از حیث بررسی کارآمد بودن یا نبودن موارد انجام شده آموزشی می باشیم.


متاسفانه بنا بر آنچه از شرایط مختلف اجتماعی سیاسی فرهنگی اقتصادی و همچنین کیفیت و کمیت میزان ارتباطات اجتماعی آحاد مختلف جامعه، گسترش روزافزون انواع جرائم و آسیبهای اجتماعی و به موازات آن، کاهش آستانه تحمل جامعه و افزایش نامهربانی های اجتماعی و همه و همه این موارد برمی آید، نیاز روزافزون به یک سیستم آموزش تاب آوری فراگیرو نهادینه ساز احساس می گردد که هر روز بیش از گذشته به اهمیت انکارناپذیر آن پی می بریم.


طی سالهای اخیر بدلیل نبود یک فرایند یکپارچه و کارآمد و موثر در حیطه آموزش تاب آوری، کلیه آموزشها به شکل سلیقه ای و بدون پایش و ارزیابی و دریافت بازخورد صورت پذیرفته است و گویا بیشتر، عنوان برگزاری کلاسها و کارگاههای آموزشی تاب آوری اهمیت داشته تا تاب آور ساختن افراد و گروههای شرکت کننده در آن کارگاههای آموزشی!


به عنوان یک مثال کوچک باهدف تصویرسازی از آموزش تاب آوری در کشور: برای برگزاری یک کارگاه بزرگ تاب آوری با یکصد نفر شرکت کننده، صرفا طراحی یک پوستر اینستاگرامی کارگاه تاب آوری با عکس مدرس و آدرس مجازی و یا غیرمجازی محل برپایی آن کافیست تا در خبرخوان های اتوماتیک شاهد عکس های دسته جمعی حاکی از برگزاری کارگاههای تاب آوری در فلان نقطه از سطح کشور باشیم. و اما آنچه در این مابین مغفول واقع می شود، پرداختن به میزان کیفیت و کارآمدبودن یا نبودن آموزش های صورت گرفته می باشد.


به عبارتی دیگر به دلیل عدم توجه به اهداف عینی آموزش ها، اینکه چقدر به کیفیت آموزش تاب آوری توجه شده است؟ پیامدهای برگزاری کارگاه آموزشی برای فلان سازمان دولتی و یا غیردولتی چه بوده و یا نبوده است؟ اثربخشی آموزش تاب آوری برای فلان گروه از شرکت کنندگان در کارگاه آموزش تاب آوری تا چه میزان بوده است؟ آیا حضور در کارگاه تاب آوری حتی در اندازه تفهیم مفهوم واقعی مبحث تاب آوری به شرکت کنندگان آن کارگاه مفید و اثربخش بوده است یا خیر؟! تا این لحظه، همه و همه این موارد سوالات بی پاسخ مانده اند و می مانند.


اهداف موردنظر جهت آموزش تاب آوری


در وهله اول، توجه به اهداف عینی آموزشی که به واقع بر رفتارهایی تاکید دارند که در پایان دوره آموزشی قابل حصول، مشاهده، ارائه و اندازه گیری می باشند. از این رو، گاهی اهداف عینی آموزشی را اهداف یادگیری، کارکردی و رفتاری نیز می نامند. دستیابی یا عدم دستیابی به اهداف تعیین شده، سبب ساز اثربخشی یا غیراثریخشی یک پروسه آموزشی تلقی و قلمداد می گردد.


بنابراین، برای هدف عینی، سه نوع اطلاعات فرض می شود: شرایط، عملکرد و معیار یا استاندارد. عدم وجود یک معیار مشخص برای تمامی مراحل یک آموزش مبتنی بر موضوع تاب آوری، کلیه مراحل پروسه آموزشی مربوطه را زیر سوال می برد و به نوعی، غیرهدفمند بودن و غیراثربخش بودن آن مورد آموزشی به خصوص را به اثبات می رساند.


تعیین اهداف آموزشی، از مهمترین مباحث جهت هرگونه طرح ریزی و اقدام آموزشی است و باعث می شود، هر دو طرف این جریان یعنی هم آموزش گیرنده و هم آموزش دهنده، تکلیف خود را با مبحث آموزشی موردنظر بدانند.


آموزش تاب آوری چگونه باشد؟


یک آموزش خوب و کارآمد فارغ از توجه صرف به موضوع آن می بایست تولید فکر کند. یعنی بتواند موجب زایش افکار شرکت کنندگان در کارگاه و تمرکزشان بر روی موضوع آموزش بشود. به عنوان مثال همین عامل در یک آموزش تاب آوری موجبات تفهیم مفهوم واقعی تاب آوری را فراهم می نماید.


محتوای آموزشی خصوصا با موضوع تاب آوری باید مبتنی بر تعامل، مشارکت و همکاری طرفین حاضر در کارگاه آموزشی باشد. بدین صورت که محتوا و مدل آموزش ها لازم است بر مبنای رویکرد مشارکتی و تیمی استوار باشد تا زمینه ها برای بوجود آمدن یک آموزش پویای گفتمان ساز فراهم باشد.


ارزشیابی مداوم در قالب یک فرایند می بایست روح حاکم بر کارگاه آموزشی باشد و بصورت کاملا هدفمند و برنامه ریزی شده تهیه و تدوین گردد. لازم به ذکر است در این زمینه ضرورت دارد ارزشیابی های عملکردی به ویژه خودسنجی در دستور کار کارگاه آموزشی مربوطه قرار گیرد.


یک مورد بسیار مهم خصوصا برای کارگاههایی یا موضوع تاب آوری، پیوسته بودن و استمرار داشتن روند آموزش های ارائه شده در یک کارگاه آموزشی می باشد. بطوریکه امکان ادامه ارتباطات فکری و مباحثه ای و آموزشی مابین اعضاء آموزش گیرنده و تیم آموزش دهنده برای مدتها (تعیین شده) فراهم بشود تا بتوان به مرور زمان بازخوردهای لازم را دریافت نمود و آثار و تبعات آموزش های ارائه شده را پایش و ارزیابی کرد.


تصاویر تعدادی از آموزش های برگزار شده با حضور مدیر و موسس خانه تاب آوری


درباره تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان


بدینوسیله اعضاء تیم تخصصی خانه تاب آوری ایرانیان معرفی می گردد.


خانه تاب آوری ایرانیان با هدف آموزش، رشد و توسعه تاب آوری ایرانیان در دی ماه سال ۱۳۹۳ آغاز به کار نموده است.


لازم به یادآوری است که خانه تاب آوری ایرانیان یک مجموعه مستقل در حوزه توسعه و ترویج تاب آوری است و در هیچ جای کشور شعبه ندارد.


مجموعه یادداشتها و مقالات مدیر و موسس خانه تاب آوری را از کجا بخریم؟


محتوای ششمین کتاب سال رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان شامل تعداد ۵۵ یادداشت و مقاله «مدیر و موسس خانه تاب آوری» که در بازه زمانی مرداد ۱۴۰۱ لغایت شهریور ۱۴۰۲ در رسانه های مختلف خصوصا سلامت نیوز انتشاریافته اند می باشد که تحت عنوان «تاب آوری در دنیای امروز» توسط انتشارات سخنوران در ۱۸۳ صفحه روانه بازار کتاب شده است.


علاقمندان جهت تهیه اینترنتی این کتاب می توانند از طریق وبگاه و فروشگاه اینترنتی انتشارات سخنوران اقدام نمایند.


فهرست مطالب تاب آوری در دنیای امروز


 مقدمه

 تاب آوری چیست؟

 تاب آوری در پساکرونا

 تاب آوری اجتماعی چیست؟ ابعاد مختلف تاب آوری اجتماعی کدامند؟

 تاب آوری در کوچینگ

 مشخصات انسان تاب آور

 تاب آوری نظام سلامت

 تاب آوری و مشارکت زنان سالمند

 سلامت روان و تاب آوری

 ژن تاب و تاب آوری

 مطالبه گری اجتماعی و الزامات قابل توجه برای تحقق آرمان ها و خواسته ها در جامعه

 راه های پرورش تاب آوری زنان

 بررسی نقش تاب آوری در ارتقاء سلامت بیماران

 تاب آوری در مدرسه به چه معناست؟

 تاب آوری رسانه ای در بحران ها

 سازمان تاب آور چه ویژگی هایی دارد؟

 تاب آوری خانواده ، بنیان ها و علل

 تاثیر تاب آوری و اعتیاد بر بهبود یافتگان

 بررسی رابطه موسیقی و تاب آوری

 خودمهربانی

 حمایت اجتماعی و تاب آوری

 شفقت ورزی و تاب آوری به مثابه امری اجتماعی

 برخی از راهکارهای ترویج مهربانی در جامعه

 اثرات آموزش تاب آوری بر سلامت روان اجتماعی

 چرا تاب آوری در بحران اهمیت دارد؟

 شناخت و بررسی عوامل موثر بر تاب آوری در شکست عاطفی

 تاب آوری زنان باردار و نقش آن در سلامت مادر و فرزند

 تاب آوری دوران یائسگی و راهکارهای آن

 تاب آوری معلمان

 تاب آوری پزشکان و کادر درمان

 تاب آوری و محیط زیست

 راهکارهای عملی ارتقاء تاب آوری در سوگ عزیزان

 تاب آوری در محیطی به نام مدرسه

 تروما در کودکی و علائم و روش های درمان آن

 تاب آوری در پدافند غیرعامل

 تاب آوری و فرزند پروری

 تاب آوری و کیفیت زندگی

 تاب آوری بیماران مبتلا به سرطان

 جامعه تاب آور

 تاب آوری زوجین

 آیا در مورد آموزش تاب آوری در کودکان چیزی میدانید؟

 نقش تاب آوری در عبور از بلایای طبیعی چیست؟

 آشنایی با تاب آوری در بحران

 اهمیت تاب آوری جامعه

 تاب آوری افراد دچار معلولیت

 تاب آوری و کارآفرینی

 تاب آوری زلزله زدگان

 تاب آوری زنان در زندگی

 اهمیت آموزش تاب آوری


انتشاریافته در وبگاه و فروشگاه اینترنتی انتشارات سخنوران
کتاب مجموعه یادداشتها و مقالات مدیر و موسس خانه تاب آوری را از کجا بخریم؟
مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان: حوزه تاب آوری ارث پدری هیچکس نیست


گفتگوی رسانه ای با مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان دکتر جواد طلسچی یکتا


مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان در این گفتگو تاکید نمود: متاسفانه میزان مشارکت نویسندگان و پژوهشگران حوزه های روانشناختی پیرامون مبحث تاب آوری بسیار پایین است و این یکی از آسیبهای شناسایی شده در این عرصه تلقی می گردد. وی اظهار داشت عرصه تاب آوری کشور ارث پدری هیچکس نیست و مختص یک گروه خاص و یا در انحصار فعالیت یک یا دو سایت نمی باشد، به همین ضرورت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان با چندین رسانه زیرمجموعه تحت مدیریتش، از همه علاقمندان به حوزه تاب آوری دعوت به عمل می آورد تا آثار خود اعم از ویدئو، یادداشت و مقالات مرتبط با مبحث تاب آوری را جهت انتشار در رسانه هوشمند اطلس فارسی، خانه تاب آوری ایرانیان و نیز باشگاه تاب آوری ایرانیان ارسال نمایند تا انشاالله شاهد افزایش کمی و کیفی در مسیر تولید محتوای تخصصی در حوزه تاب آوری ایران باشیم.


تاب آوری چیست و چگونه می توان بدان دست یافت؟


اما تاب آوری چیست و چگونه می توان بدان دست یافت؟ انتشار این کتاب بهانه ای شد تا با جواد طلسچی در این باره به گفت و گو بنشینیم. وی می گوید: وقتی فردی پس از یک واقعه ی ناگوار نیاز دارد که به حالت اول باز گردد، تاب آوری یک شیء حاضر و آماده بر روی قفسه نیست که دست بیندازد و آن را بردارد. بازگشت به حالت اول، یک بعد از تاب آوری است و ممکن است مثل حرکت در مسیری باشد که انتهای آن، مقصد ما نباشد.


وی تصریح می کند: تاب آوری از لحاظ جسمی، توانایی بازگشت به حالت عادی ست. ما این توانایی را داریم که بدون قضاوت با بدن، احساس، فکر و واکنش هایمان ارتباط برقرار کنیم، اما این همه ی موضوع نیست. به زعم بنده وجود تاب آوری در انسان ها دو حالت می تواند باشد؛ نخست حالت ذاتی یعنی طرح واره های ذاتی تاب آوری و دیگری حالت اکتسابی که بر اساس کسب علم، دانش و تجربه اندوزی و مهارت آموزی حاصل می شود. ولی باید توجه داشت که درهر دو حالت مذکور، با آموختن و پرداختن به مولفه های اصلی و اساسی تاب آوری که همانا خودآگاهی، خودمدیریتی، خودمراقبتی و توسعه ی فردی، جهان بینی و گسترش روزافزون زوایای دیدگاه انسانی است، میسر می شود.


تاب آوری به معنای صبور بودن نیست


مدیر و موسس خانه تاب آوری در بخشی از سخنانش تصریح کرد: باتوجه به علمی بودن مبحث تاب آوری، برخلاف تصورات عموم جامعه که تاب آوری را صرفا صبر و تحمل تلقی می کنند، باید توجه داشت که هدف از ساختن یک جامعه ی قدرتمند در ابعاد گوناگون، توسعه و گسترش و نهادینه سازی مهربانی اجتماعی، پیدایش انسجام اجتماعی باثبات، ارتقاء سطوح کمی و کیفی مشارکت های اجتماعی آحاد مختلف جامعه در هر حیطه ای که فعالیت دارند و ارتقاء میزان انعطاف پذیری و سازگاری اجتماعی مردم استان و کشور عزیزمان است که نیازمند آموزش تاب آوری به شکل فراگیر ملی به آحاد مختلف جامعه در سنین، جنسیت، سطح تحصیلات و مشاغل مختلف است.


عرصه تاب آوری کشور ارث پدری هیچکس نیست


مدیر و موسس خانه تاب آوری ایرانیان در پایان این گفتگو تاکید نمودند متاسفانه میزان مشارکت نویسندگان و پژوهشگران حوزه های روانشناختی پیرامون مبحث تاب آوری بسیار پایین است و این یکی از آسیبهای شناسایی شده در این عرصه تلقی می گردد. وی اظهار داشت عرصه تاب آوری کشور ارث پدری هیچکس نیست و مختص یک گروه خاص و یا در انحصار فعالیت یک یا دو سایت نمی باشد، به همین ضرورت رسانه مددکاری اجتماعی ایرانیان با چندین رسانه زیرمجموعه تحت مدیریتش، از همه علاقمندان به حوزه تاب آوری دعوت به عمل می آورد تا آثار خود اعم از ویدئو، یادداشت و مقالات مرتبط با مبحث تاب آوری را جهت انتشار در رسانه هوشمند اطلس فارسی، خانه تاب آوری ایرانیان و نیز باشگاه تاب آوری ایرانیان ارسال نمایند تا انشاالله شاهد افزایش کمی و کیفی در مسیر تولید محتوای تخصصی در حوزه تاب آوری ایران باشیم.




مدیر و موسس خانه تاب آوریاولین رسانه تاب آورینشان سلامت در آموزشدکتر جواد طلسچی یکتامشاور رسمی خانواده