دفاعیه ارشد: ارزیابی و اولویت بندی چابکی زنجیره تامین با استفاده از یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره فازی (مطالعه موردی : صنایع منتخب غذایی شیراز )

Evaluation and prioritization of supply chain agility using a fuzzy multi-criteria decision making model (case study: selected food industries of Shiraz)

ارزیابی و اولویت بندی چابکی زنجیره تامین با استفاده از یک مدل تصمیم گیری چندمعیاره فازی (مطالعه موردی : صنایع منتخب غذایی شیراز ) روز یکشنبه، 9 اردیبهشت، 1403 توسط موسسه آموزش عالی زند شیراز در شهر شیراز استان فارس برگزار می شود.

حوزه های تحت پوشش: مهندسی و فناوری

برگزار کننده: موسسه آموزش عالی زند شیراز
امروزه با پیشرفت تکنولوژی و همچنین رقابت پذیری در تمامی سطوح زنجیره تامین،شرکت ها وادار شده اند تا با بوجود آمدن تغییرات خود را سریعا با شرایط جدید تطبیق دهند.در عصر حاضر شرکتی میتواند در این عرصه باقی بماند که تمام سطوح زنجیزه تامین خود را با کوچک ترین تغییری،تغییر داده و بروز کند.بنابراین به عبارتی می توان بدین صورت بیان کرد که یک زنجیره تامین چابک در این دوره موفق خواهد بود.در آینده و در زمان رقابت در محیط بازار رقابتی و پویا، شرکت ها و سازمان ها باید به فکر توسعه قابلیت های چابک و استفاده از چابکی به عنوان مزیت رقابتی باشند. یکی از مشکلات تمرکز بر بهبود چابکی، پویایی و نیز اقتضائی بودن قابلیتی است که از پیش توسط سازمان تعریف شده است. چابکی در اینجا به عنوان یک راه بی پایان از بهبود مستمر قلمداد می شود. مدل های طراحی شده حاکی از این است که شرکت هایی که بدون در نظرگرفتن سایر قابلیت های عملکردی، بر بهبود چابکی تاکید می کنند، احتمالا با شکست و ناکامی روبرو خواهند شد. پیش از شروع به ایجاد و کاربرد چابکی، الزم است عوامل موثر بر چابکی در سطح سازمان مجری شناسایی گردد؛ از این رو، هدف اصلی این پژوهش شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر بر چابکی سازمانی است. ما در این تحقیق در دو فاز کار خود را پیش برده ایم.در گام نخست با استفاده از روش AHP فازی عوال موثر بر چابکی سازمان ها مورد بررسی و ارزیابی قرار داده ایم.در قسمت دوم از میان شرکت هاو سازمان های صنایع غذایی شیراز 10 مورد را انتخاب کرده و با استفاده از روش TOPSIS فازی چهار معیار را مورد ارزیابی قرار داده ایم و این 10 شرکت را با استفاده از روش FTOPSIS اولویت بندی کرده و رنکینگ هر کدام را با توجه به معیار های مدیریتی و رهبری،کنترل کیفیت موجود در سازمان،بازاریابی و فروش سازمان و سطح فناوری اطلاعات سازمان سنجیده ایم. واژگان کلیدی : چابکی سازمان،AHP فازی،تصمیم گیری چند معیاره،FTOPSIS
معرفی سخنرانان: نگارنده: مهندس علی سبحانی استاد راهنما: دکتر علیرضا رحمن ستایش استاد مشاور: دکتر سید محمد کاظم اعتماد استاد داور: دکتر مهدی ابطحی
درج در سایت: 8 اردیبهشت 1403 - تعداد مشاهده 67 بار